
Az utóbbi hetekben elkezdtem magamnak egy statisztikát kidolgozni.
Azon filóztam, hogy az elmúlt évben azok a munkák, amiken dolgoztunk, vajon az eredeti kiindulási összeghez képest hol álltak meg a végén?
Hogy miért gondolkodtam ezen?
A lakásfelújítások során az egyik legnagyobb bizonytalanságot mindig a bekerülési összeg adja
(a megfelelő szaki választáson túl). Alapvető probléma szokott lenni, hogy a megkeresett vállalkozó mond, vagy jobb esetben leír egy összeget a neki megmutatott lakás állapota, valamint a felsorolt tervezett munkák alapján. Kicsit alaposabb szaki esetleg készít egy ajánlatot is, de ez általában elfér egy A4-es lapon.
Nagyon kevés vállalkozó ad részletes, tételes ajánlatot. Ennek legfőbb oka, hogy ez időigényes munka. Egy átlag lakásra kiszámolni és elkészíteni egy aktuális árak alapján részletezett ajánlatot eltarthat 3-4 napot. És ezt ingyen kevesen csinálják meg…
Másik probléma, hogy a kapott ajánlatban nagyon sokszor az anyag kérdése nyitva marad, csak hozzávetőlegesen érintik. Itt nagyon el tud csúszni a költségvetés, főleg most, amikor majdnem hetente megy fel mindennek az ára. Nincsenek feltüntetve járulékos költségek, amikre nem biztos, hogy mindenki gondol elsőre.
Amikor valaki részletes tervezés nélkül, és az előzőekben leírt vállalkozók ajánlataival kezd a felújításba az elég nagy lutri. Biztos Te is hallottál olyanról, jön a szaki, megegyeznek egy jónak tűnő árban. Aztán nincsenek a feltételek, anyagminőségek, mennyiségek lefixálva. És jön a mester utólag, hogy ez még ennyi, az még annyi… és kb. 1,5-2 szeres szorzó lesz a vége, ami szerintem nonszensz. Mellette inkorrekt a dolog, s teljesen érthető az ügyfél “kiakadása” ilyen esetekben.

Én amióta az eszem tudom, mindig előre terveztem. Utálom az inkorrekt vállalkozókat minden szinten.
Zsigerből elutasítom az ilyen vállalkozói mentalitást.
Természetesen a felújítás kicsit lutri is, de ennek kiküszöbölésére megvannak a megfelelő módszerek, hogy korrekten tudjunk egy kivitelezést elvégezni.
Szóval a gondolatmenetem onnan indult, hogy kíváncsi voltam, a tavalyi melók százalékosan milyen plusz költségekkel zárultak.
Tehát jöjjön a statisztika eredménye!
Mi a tavalyi évben az eredeti költéségvetéshez képest max 4,75% plusz költséggel fejeztük be a munkáinkat. Én a költségvetésbe felújítás esetén alapból szoktam javasolni 5% tartalékkeretet, hogy lássuk az elején mennyi anyagi ráfordítás szükséges. Természetesen minden munkán volt a tulajdonosoknak jó pár plusz kérésük, ami menet közben jutott eszükbe, de az más szitu már.
Nagyon büszke vagyok erre az eredményre, mert ez is az én nézőpontomat igazolja, hogy egy alapos előre tervezéssel a felújítás költségeit kordában lehet tartani.
Boldoggá tesz, amikor a munka végén látom a tulajdonosokon, hogy nem csak megkönnyebbülnek, hogy kész a lakásuk, hanem örülnek, hogy
az elképzelésük valóra vált, s megszépült az otthonuk.
Mi a megoldás tehát?
TERVEZÉS, előre gondolkodás. Sok-sok beszélgetés, arról, hogy mit szeretnél.
Ez a “NAGY TITOK”. Noha magától értetődő, de mégis sokan akarva akaratlanul mellőzik.
Én abban tudok segíteni, hogy nálad ne így legyen, hanem precízen összerakott tervvel felvértezve vághass bele a felújításba.
Mivel rendszeresen képzem magam, ezért ismerem a legújabb technológiákat, amikkel időt, pénzt, lehet spórolni, hibalehetőségeket lehet kiküszöbölni.
A megajánlott anyagok minőségi anyagok, amikre garanciát tudok vállalni.
Az elkészített költségvetés nem kötelez semmire, az alapján bármilyen vállalkozótól tudsz már részletes ajánlatot kérni, és (elvileg) minden vállalkozó ugyanarra ad ajánlatot. Ráadásul a mostani járványhelyzetben nem kell a szakikkal személyesen találkozni, hanem első körben a költségvetés alapján tudsz ajánlatot kérni.

Nos, dióhéjban most ennyit szerettem volna elmondani erről a témáról, remélem tudtam segíteni.
Ha kérdésed van lakásfelújítással kapcsolatban, írj nekünk vagy hívj minket!
Váltsd valóra álmaid otthonát!
Anett
email: hello@femhome.hu
Tel: +36 30 185 7030